În fiecare an, la data de 3 iunie, este marcată Ziua mondială a bicicletei, potrivit site-ului oficial al Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU).

Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite a adoptat, la 12 aprilie 2018, o rezoluţie în cadrul celei de-a 72-a sesiuni ordinare de la New York, prin care se sărbătoreşte la 3 iunie, în toată lumea, Ziua mondială a bicicletei, potrivit site-ul Federaţiei Europene a Cicliştilor (ECF).

Rezoluţia a fost adoptată prin consens de 193 de state membre ale ONU, recunoscându-se astfel unicitatea, longevitatea şi versatilitatea bicicletei, utilizată de două secole ca un mijloc de transport durabil, simplu, accesibil, fiabil, curat şi în conformitate cu mediul înconjurător. Prin această rezoluţie statele membre ale ONU şi părţile interesate au fost invitate să celebreze şi să promoveze conştientizarea unei Zile mondiale a bicicletei. Declaraţia încurajează statele membre să acorde o atenţie deosebită bicicletei în strategiile de dezvoltare şi să includă bicicleta în politicile şi programele internaţionale, regionale, naţionale şi subnaţionale. De asemenea, este încurajată utilizarea bicicletei pentru dezvoltarea durabilă, consolidarea educaţiei, inclusiv a educaţiei fizice, pentru copii şi tineri, promovarea sănătăţii, prevenirea bolilor, promovarea toleranţei, înţelegerii şi respectului reciproc şi facilitarea incluziunii sociale şi o cultură a păcii.

Ciclismul și sănătatea

Exercițiul fizic obținut din mersul pe bicicletă este în general asociat cu sănătatea și cu o stare de bine general. Organizația mondială a sănătății estimează că lipsa activității fizice este pe locul doi (după fumatul de tutun) ca factor de risc în țările dezvoltate, iar acest lucru este asociat cu costuri de zeci de miliarde de dolari.

Un studiu danez din anul 2000 a concluzionat că mersul pe bicicletă la lucru este legat de o reducere cu 40% a ratei mortalității; acesta a inclus toate cauzele decesului, inclusiv accidentele rutiere.

Și Cercetătorii de la Universitatea din Illinois SUA au demonstrat că o creștere cu 5% a activităților de fitness cardio-respiratorii, venită prin adăugarea de ședințe de ciclism, a dus la o creștere de 15% a rezultatelor obținute la testele de inteligență, iar un studiu efectuat de Universitatea din Purdue a arătat că parcurgerea pe bicicletă a 30 km pe săptămână reduce riscul apariției bolilor de inimă cu 50%.

Sursa foto: pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.